Winners of Entrepreneurshipday Case Competition 2005

 

 

Öhrlings PricewaterhouseCoopers (2005-11-17)

Öhrlings PricewaterhouseCoopers vill gratulera Anders Kylstedt och Johan Löfmark som med följande motivering utsetts till vinnare av Öhrlings PricewaterhouseCoopers case i Entrepreneurshipday Case Competition.

Motivering:
Vinnarna har i sitt Case visat prov på kreativitet och idérikedom genom att dela med sig av sina tankar. Vinnarna har även kommit med förslag på ett flertal olika marknadsaktiviteter som kan komma att tilltala unga entreprenörer. Förslagen är till stor del realiserbara och innehåller ett visst mått av nytänkande. Vidare har det vinnande teamet förenat dessa områden med enkelhet och stort engagemang.

Öhrlings PricewaterhouseCoopers gratulerar vinnarna och vill härmed tacka de studenter som skickat in sina lösningsförslag.

Jury:
Håkan Lilja
Ida Larsson
Marcus Hellerstedt

 

Elite Hotels (2005-11-09)

Vinnare är:
Anders Kylstedt och Johan Löfmark

Motivering:
De belyser den nuvarande restaurangverksamheten kopplat till Elite Hotels affärsidé på intressant sätt utan någon djupare kännedom om verksamheten. Idéerna är till stor del genomförbara, innehåller ett visst nytänkande och är användbara i både befintligt koncept och eventuellt framtida.

 

3 (2005-11-09)

Vinnare är:
Anders Kyhlstedt och Johan Löfmark

Motivering:
De visar i sin rapport på en analysförmåga och kreativitet som ligger bortom de flesta branschjournalisters. De har på ett mycket intressant sätt visat att de inte bara förstår marknaden och produkterna utan även påvisar framtida möjligheter och situationer på ett visionärt men ändå realistiskt sätt .

 

Föreningen för Marknadsföring av Jönköping (2005-11-04)

Vinnarna är:
Anders Kylstedt och Johan Löfmark

Motivering:
Alla förslag som kommit in har varit av hög kvalité med olika infallsvinklar och tyngdpunkt i teori eller praktik för att stärka upplevelsen av Jönköping som studentstad. Vinnaren har i sitt case gett ett flertal kreativa förslag på aktiviteter som gynnar såväl studenterna som grupp men också stadens upplevelse av en levande högskola och dess betydelse i samhället. Vinnaren har även i sitt Case hittat ett par förslag som också är nationellt kommunicerbara i Jönköpings samlade marknadsföring som både gynnar studenterna, högskolan och Jönköping som stad.

Jury:
Margaretha Böhm, Jönköpings Kommun
Christopher Hedvall, Jönköpings Studentkår
Emil Danielsson, Föreningen för marknadsföring av Jönköping

 

Ernst & Young (2005-11-03)

Ernst & Young har med följande motivering utsett det vinnande bidraget av Entrepreneurship Case Competition vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping:

"Ett väl sammanhållet lösningsförslag för att utveckla och förstärka möten och relationer mellan entreprenörer och Ernst & Young. Områdena interaktion, delaktighet och utvecklingsmöjligheter som röd tråd mellan nyckelaktörerna inom entreprenörsmarknaden. Vidare har det vinnande teamet förenat dessa områden med enkelhet och engagemang."

Vinnare är bidraget "Young Entrepreneurs" av Johan Svennerholm och Tan Chu.

Ernst & Young vill gratulera vinnarna och tacka de studenter som skickat in sina lösningsförslag till Ernst & Young.

Case-winners!

Winners of the Entrepreneurshipday case competitions are presented on the result page.

Huvudsponsorer

Ernst & Young logotyp

 

Öhrlings PricewaterhouseCoopers logotyp

 

Valinor Media AB logotyp